Δευτέρα, 18 Φεβ 2019
Αρχική Blog Σελίδα 2

‘Αφιξη Του Μακ.Πατριάρχη Αλεξανδρείας Στο Κονγκό

Την 15η Φεβρουαρίου 2019 η ΑΘΜ ο Πάπας και Πατριάρχης Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κ.κ. Θεόδωρος Β’, συνοδευόμενος από τον Θεοφιλ. Επίσκοπο Βαβυλώνος κ.Θεόδωρο, Ηγούμενο της Ι. Πατριαρχικής Μονής Αγίου Γεωργίου Παλαιού Καΐρου, αφίχθη στην πρωτεύουσα Μπραζαβίλ της Δημοκρατίας του Κονγκό στο πλαίσιο επισήμου επισκέψεως στη χώρα και στην τοπική Εκκλησία (15-19 Φεβρουαρίου 2019).

Στο διεθνή αερολιμένα Maya-Maya τον Μακαριώτατο υποδέχθησαν ο Σεβ.Μητροπολίτης Μπραζαβίλ και Γκαμπόν κ.Παντελεήμων, ο Εξοχ. Υπουργός Εξωτερικών κ.Jean Claude Gakosso, o Εξοχ. Υπουργός Πολιτισμού κ. Dieudonné Moyondo, ο Εξοχ. Κυβερνήτης Μπραζαβίλ, ο Εξοχ.Πρέσβυς της Αιγύπτου κ.Halem Hassan Kandit, o Εντιμ. Πρόξενος ε.τ. της Ελλάδος κ.Νικόλαος Περρής, ο κ.Δήμαρχος Μπραζαβίλ, κληρικοί, εκπρόσωποι των στρατιωτικών αρχών, των σωμάτων ασφαλείας και πλήθος πιστών. Το μεσημέρι ο Μακαριώτατος παρεκάθησε σε γεύμα, το οποίο παρέθεσε το Προξενείο της Ελλάδος.

Ενωρίς το απόγευμα πραγματοποιήθηκε επίσημη συνάντηση με τον Εξοχ.Πρόεδρο της Δημοκρατίας του Κονγκό-Μπραζαβίλ κ.Denis Sassou Nguesso στο Προεδρικό Μέγαρο της πρωτεύουσας. Κατά την συνάντηση, στην οποία παρίσταντο ο Σεβ. Μητροπολίτης Μπραζαβίλ και Γκαμπόν κ.Παντελεήμων, ο Θεοφ.Επίσκοπος Βαβυλώνος κ.Θεόδωρος, ο Αιδεσιμ. Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος της Ι.Μητροπόλεως Μπραζαβίλ Πρωτ.Μάξιμος Oumba, οι Εξοχ.κ.κ.Υπουργοί Εξωτερικών και Πολιτισμούτου Κονγκό και ο Εντιμ. Πρόξενος ε.τ. της Ελλάδος κ.Νικόλαος Περρής, ο Μακαριώτατος εξέφρασε την χαρά του για την τρίτη κατά σειράν επίσκεψή Του στην χώρα, η οποία όμως είναι η πρώτη μετά την εκλογή του πρώτου επιχωρίου Επισκόπου (2012) και την ανύψωση της Ιεράς Επισκοπής Μπραζαβίλ σε Ιερά Μητρόπολη (2017). Ακόμη εξεδήλωσε την ευγνωμοσύνη Του προς τον κ.Πρόεδρο για την ολοπρόθυμη στήριξη του κράτους προς την τοπική Ορθόδοξη Εκκλησία και τον Ποιμενάρχη της.

Στην αντιφώνησή του ο Εξοχ.κ.Πρόεδρος ετόνισε τα χαροποιά αισθήματα που προκαλεί η ευλογητή παρουσία του Προκαθημένου του παλαιφάτου Πατριαρχείου Αλεξανδρείας στο Κονγκό, για τον οποίο όπως χαρακτηριστικά υπεγράμμισε οι επισκέψεις Του «αποτελούν πηγή ευλογίας, πνευματικής ευφορίας και ελπίδος σε ένα κόσμο που διέρχεται κρίση αξιών και βιώνει πολλαπλές συγκρούσεις». Ακόμη επεσήμανε ότι το έργο του Πατριαρχείου είναι έργο ειρηνοποιό, μεστό αγάπης προς κάθε άνθρωπο αδιακρίτως, που οδηγεί στην πρόοδο και την ανάπτυξη. Η επίσημη συνάντηση ολοκληρώθηκε με την προσφορά ιερού εικονίσματος εκ μέρους του Μακ. Πατριάρχου προς τον κ.Πρόεδρο και δηλώσεις προς τους εκπροσώπους των ΜΜΕ.

Επισκέψεις της ΑΘΜ στην Ενοριακή Κοινότητα Μπραζαβίλ και στην Πρεσβεία της Αιγύπτου.

Ακολούθως, ο Μακαριώτατος επισκέφθηκε την Ενοριακή Κοινότητα Αναστάσεως του Κυρίου Μπραζαβίλ όπου εψάλη Δοξολογία, με την παρουσία εκπροσώπων της Κυβερνήσεως, της τοπικής αυτοδιοικήσεως και των Χριστιανικών Εκκλησιών, μετά το πέρας της οποίας προσεφώνησε ο Πρόεδρος της Ενοριακής Επιτροπής κ.Adrian Hossie προσφέροντας ζωγραφικό πίνακα του Ι.Ναού, ως και δύο σπάνιες φωτογραφίες από τα έτη της αρχιερατικής διακονίας του Μακ. κ.Θεοδώρου πλησίον των αειμνήστων Προκατόχων του, Παρθενίου Γ’ και Πέτρου Ζ’.

Η πρώτη ημέρα της Πατριαρχικής επισκέψεως ολοκληρώθηκε με επίσημο δείπνο που παρέθεσε ο Εξοχ. Πρέσβυς της Αιγύπτου στην Δημοκρατία του Κονγκό-Μπραζαβίλ κ.Halem Hassan Kandit προς τιμήν της ΑΘΜ στην πρεσβευτική κατοικία.

Στις 13 Μαρτίου η δεύτερη ψηφοφορία για το άρθρο 3- Τι θα κάνει η Εκκλησία

Εντονο προβληματισμό προκαλεί στην Εκκλησία η υπερψήφιση του άρθρου 3 του Συντάγματος, το οποίο περνά πλέον στη δεύτερη ψηφοφορία που θα διεξαχθεί στις 13 Μαρτίου.
Εκκλησιαστικές πηγές μιλώντας στο Διεθνές Πρακτορείο Εκκλησιαστικών Ειδήσεων ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ανέφεραν ότι δεν αποκλείεται το προσεχές διάστημα να έχουμε πρωτοβουλίες εκ μέρους Ιεραρχών, αλλά και Κληρικών, προκειμένου να πείσουν τους τοπικούς κυρίως βουλευτές να μεταβάλουν τη γνώμη τους ενόψει της δεύτερης ψηφοφορίας. Αν και, όπως τόνιζαν με εμφανή απογοήτευση, κάτι τέτοιο κρίνεται εξαιρετικά δύσκολο. Κι αυτό, καθώς το συγκεκριμένο άρθρο πέρασε με την οριακή πλειοψηφία των 151 ψήφων. Η αρχική καταμέτρηση έδινε 150 ψήφους.

Πληροφορίες αναφέρουν επίσης, ότι ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος, κ. Ιερώνυμος δεν προτίθεται να ζητήσει τη σύγκληση της Ιεραρχίας για το θέμα, ωστόσο ενδεχομένως να αναγκαστεί να το κάνει αν πληθύνουν οι αντιδράσεις και οι πιέσεις εκ μέρους των Ιεραρχών.

Τα επίσημα αποτελέσματα επί τους άρθρου είναι τα εξής:

– άρθρο 3 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους): 151 «ΝΑΙ», 101 «ΟΧΙ», 19 «ΠΑΡΩΝ»

– άρθρο 3 παρ.2 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους): 151 «ΝΑΙ», 102 «ΟΧΙ», 19 «ΠΑΡΩΝ»

– άρθρο 3 παρ. 3 (κατάργηση παραγράφου): 167 «ΝΑΙ», 101 «ΟΧΙ», 4 «ΠΑΡΩΝ»

– άρθρο 3 (εισαγωγή ερμηνευτικής δήλωσης) (προσθήκη ερμηνευτικής δήλωσης προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους): 153 «ΝΑΙ», 115 «ΟΧΙ», 4 «ΠΑΡΩΝ»

Αντίθετη η Αρχιεπισκοπή

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Διεθνούς Πρακτορείου Εκκλησιαστικών Ειδήσεων ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ, στο άκουσμα της αρχικής είδησης ότι το εν λόγω άρθρο έλαβε 150 ψήφους, εκκλησιατικές πηγές ανέφεραν ότι πάγια θέση του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερωνύμου και της Εκκλησίας της Ελλάδος ήταν να μην υπάρξει καμία αλλαγή στο άρθρο 3 του Συντάγματος και καμία αναφορά στο προοίμιο του Συντάγματος περί ουδετερόθρησκου κράτους.
Αυτή η θέση είχε εκφρασθεί από την Εκκλησία και μάλιστα σθεναρά ενώπιον του υπουργού κ. Κατρούγκαλου και άλλων υπουργών και βουλευτών σε σχετική εκδήλωση στο Πολεμικό Μουσείο ήδη από τις 7 Ιουνίου του 2017 και υποστηρίχθηκε μέσα από τρεις εμπεριστατωμένες εισηγήσεις ειδικών σε σχετική εκδήλωση της αρχιεπισκοπής Αθηνών.
«Η Πάγια θέση του Αρχιεπισκόπου και της Εκκλησίας είναι ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος και καμία ανάγκη αλλαγής του άρθρου 3 του Συντάγματος ή πρόσθεσης οποιασδήποτε ρήτρας περί ουδετερόθρησκου Κράτους. Η Ιερά Σύνοδος είχε αποστείλει σχετική επιστολή και στους Έλληνες Βουλευτές. Δεν υπάρχει κανένας λόγος και καμία ανάγκη Εθνική ή κοινωνική» ανέφερε με έμφαση στο Διεθνές Πρακτορείο Εκκλησιαστικών Ειδήσεων «Ορθοδοξία» ο Διευθυντής του Γραφείου Τύπου, Ενημερώσεως και Επικοινωνίας της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών κ. Χάρης Κονιδάρης.

ΟΛΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 3 .

1. Eπικρατούσα θρησκεία στην Eλλάδα είναι η θρησκεία της Aνατολικής Oρθόδοξης Eκκλησίας του Xριστού. H Oρθόδοξη Eκκλησία της Eλλάδας, που γνωρίζει κεφαλή της τον Kύριο ημών Iησού Xριστό, υπάρχει αναπόσπαστα ενωμένη δογματικά με τη Mεγάλη Eκκλησία της Kωνσταντινούπολης και με κάθε άλλη ομόδοξη Eκκλησία του Xριστού τηρεί απαρασάλευτα, όπως εκείνες, τους ιερούς αποστολικούς και συνοδικούς κανόνες και τις ιερές παραδόσεις. Eίναι αυτοκέφαλη, διοικείται από την Iερά Σύνοδο των εν ενεργεία Aρχιερέων και από τη Διαρκή Iερά Σύνοδο που προέρχεται από αυτή και συγκροτείται όπως ορίζει ο Kαταστατικός Xάρτης της Eκκλησίας, με τήρηση των διατάξεων του Πατριαρχικού Tόμου της κθ΄ (29) Iουνίου 1850 και της Συνοδικής Πράξης της 4ης Σεπτεμβρίου 1928.

2. Tο εκκλησιαστικό καθεστώς που υπάρχει σε ορισμένες περιοχές του Kράτους δεν αντίκειται στις διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου.

3. Tο κείμενο της Aγίας Γραφής τηρείται αναλλοίωτο. H επίσημη μετάφρασή του σε άλλο γλωσσικό τύπο απαγορεύεται χωρίς την έγκριση της Aυτοκέφαλης Eκκλησίας της Eλλάδας και της Mεγάλης του Xριστού Eκκλησίας στην Kωνσταντινούπολη.

Οι προτεινόμενες αλλαγές

Η προτεινόμενη από τον ΣΥΡΙΖΑ τροποποίηση του άρθρου 3 προβλέπει την εξής διατύπωση:
1. Η Ελληνική Πολιτεία είναι θρησκευτικά ουδέτερη. Επικρατούσα θρησκεία στην Ελλάδα είναι η Ορθόδοξη Εκκλησία, η οποία βρίσκεται αναπόσπαστα ενωμένη δογματικά με το Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως και με κάθε άλλη Ορθόδοξη Εκκλησία και τηρεί απαρασάλευτα τους Κανόνες των Αποστόλων και των Οικουμενικών Συνόδων και την εκκλησιαστική παράδοση. Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδας είναι αυτοκέφαλη και διοικείται σύμφωνα με όσα ορίζουν ο Καταστατικός Χάρτης της, ο Πατριαρχικός Τόμος του 1850 και η Συνοδική Πράξη του 1928. Το εκκλησιαστικό καθεστώς της Κρήτης και των Δωδεκανήσων δεν αντίκειται στις παραπάνω διατάξεις.

Το άρθρο, πάντα κατά την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ, συμπληρώνεται από την εξής ερμηνευτική δήλωση:
«Ο όρος επικρατούσα θρησκεία δεν αποτελεί αναγνώριση επίσημης κρατικής θρησκείας και δεν επιφέρει καμία δυσμενή συνέπεια σε βάρος άλλων θρησκευμάτων και γενικότερα στην απόλαυση του δικαιώματος της θρησκευτικής ελευθερίας».

Πηγή:orthodoxianewsagency.gr

Καλαβρύτων: “Έλληνες η Εκκλησία μας διώκεται”

Η Κυβέρνηση των αθέων καί μάγων του ΣΥΡΙΖΑ, οι οποίοι κυβερνούν σήμερα την Ελλάδα μας, ενώ  αποτελούν μια κοινοβουλευτική μειοψηφία, διαθέτοντες μόνον 145 Βουλευτικές Έδρες, με περισσή θρασύτητα συνεχίζουν το έργον τους για την ολοσχερή ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΗ της ΑΓΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΜΑΣ!  Πολύ σοφά μια αφίσσα της τοπική μας εφημερίδος Ο ΤΥΠΟΣ έγραψε: 

«Ο ΣΥΡΙΖΑ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΜΕ 145 ΕΔΡΕΣ ….ΣΥΝ 6 ΠΑΡΑ ΦΥΣΗ ΕΔΡΕΣ» !!!!

Το καταστρεπτικό τους έργο άρχισαν με την Συμφωνία των Πρεσπών, που σημαίνει προδοσία της Πατρίδος μας! Η Μακεδονία μας ΤΩΡΑ ΠΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ! Την προσεφέραμε ωσ ΔΩΡΟ  στα Σκόπια! 

Μετά την προδοσία των Σκοπίων ο κ. Τσίπρας και οι ΣΥΡΙΖΑΙΟΙ άρχισαν το έργο της καταστροφής από τα θεμέλια! Ένα έργο, που έχει τίτλο: ΓΚΡΕΜΙΣΤΕ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ! 
Πρώτο τους έργο ήταν η κατάργηση του Μαθήματος των Θρησκευτικών από τα Δημόσια Σχολεία! Τώρα πιά το μάθημα έγινε μάθημα Θρησκειολογίας! Τα παιδιά μας θα μαθαίνουν για τον Χριστό, για τον Μωάμεθ, για τον Βούδδα κλπ. ώστε στη συνέχεια να διαλέγουν το θρήσκευμα της αρεσκείας των! 

Μετά ταύτα ήλθε η νομιμοποίηση της συμβιώσεως των ομοφυλοφίλων. 
Εν συνεχεία παρεσχέθη και η δυνατότης υιοθεσίας τέκνων από τό ομοφυλόφιλα ζευγάρια!  

Έπειτα ήλθε η κατάργηση του εκκλησιασμού των Μαθητών! 

Ακολούθησε η κατάργηση της εορτής των ΙΙΙ Ιεραρχών ως ΕΟΡΤΗΣ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ! Τώρα πιά η ημέρα της 30ής Ιανουαρίου έγινε ημέρα σχολικής αργίας!   Τώρα πλέον ούτε εκκλησιασμός γίνεται, ούτε οι σχετικοί εορτασμοί στα Σχολεία μας! 

Και ‘επειτα από αυτά ήλθε πλέον η ώρα των μεγάλων αλλαγών! Τώρα πια καταστρέφονται τα θεμέλια της πίστεώς μας! Χθες, λοιπόν, η Βουλή εψήφισε την αλλαγή του άρθρου 3 του Συντάγματος! Ολοταχώς πλέον πορευόμεθα προς ένα ΟΥΔΕΤΕΡΟΘΡΗΣΚΟ ΚΡΑΤΟΣ! 

Με την απόφαση αυτή της Βουλής η Ορθόδοξος Εκκλησία της Ελλάδος, απορρίπτεται, δολοφονείται, πετάγεται στα σκουπίδια του Ελληνικού Κράτους! 

Βεβαίως, εμείς πιστεύουμε, ότι  ο Μεγαλοδύναμος Θεός δεν θα επιτρέψη αυτό το έγκλημα! Πολλοί λέγουν, μεγαλοφώνως μάλιστα, ότι όλη αυτή ηΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΛΛΑΓΗΣ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΟΣ! Η Πανελήνιος Ένωσις τών Θεολόγων διατυπώνει ήδη τήν άποψη, ότι η αναθεώρηση του άρθρου(3) αποτελεί συντα- γματική παρέκκλιση!

Άρα

Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΜΑΣ ΕΥΡΙΣΚΕΤΑΙ ΕΝ ΔΙΩΓΜΩ!

ΜΑΣ ΤΥΦΕΚΙΖΟΥΝ! 

ΜΑΣ ΔΟΛΟΦΟΝΟΥΝ ΕΝ ΨΥΧΡΩ! 

Τώρα πλέον εμείς περιμένουμε στο ακουστικό μας! Θα ακούσουμε άραγε να κτυπούν πένθιμα οι καμπάνες των Ναών; Θα δούμε πορείες διαμαρτυρίας Κληρικών καί Λαϊκών; Θα διαβάσουμε στις εφημερίδες διαβήματα διαμαρτυρίας των Ιεραρχών της Εκκλησίας μας;  Θα δούμε άραγε δημοσιευόμενα ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ ΔΙΜΑΡΤΥΡΙΑΣ του Εφημεριακού Κλήρου της Εκκλησίας της Ελλάδος; Θα καμαρώσουμε άραγε και την διέγερση, την κάποια μικρή ή μεγάλη,  διέγερση των Κληρικών της Μητροπόλεώς μας;  

Ο καιρός θα δείξη την ευαισθησία ή την αναισθησία όλων μας! Εμείς περιμένουμε στο ακουστικό μας!Παραμένουμε μιά «ΦΩΝΗ ΒΟΩΝΤΟΣ ΕΝ ΤΗ ΕΡΗΜΩ» της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος!  Και προσευχόμεθα:

«Κύριε, σώσον τους ευσεβείς!» ‘Αμήν.

 + ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ

Αίγιον, 15 Φεβρουαρίου 2019

Γεροντικό:»Ο υπερήφανος δεν μετανοεί»

Στα ησυχαστήρια των Κατουνακίων, στην Καλύβα «Γέννησις του Χριστού» με εγκράτεια και άσκηση ζούσε ο Μοναχός Ιλαρίων, σαν υποτακτικός στην Συνοδεία του Γέροντος Αρτεμίου και Παντελεήμονος Μοναχού.


Ο Μοναχός Ιλαρίων είχε ευστροφία και ετοιμότητα στο μυαλό, ήταν εγκρατής και άκρως ασκητικός, είχε πολύ μελέτη στα Πατερικά βιβλία, έκανε τον Κανόνα του ανελλιπώς και απέφευγε τις συναντήσεις και συναναστροφές με τους άλλους ερημίτες Μοναχούς.


Σιγά, σιγά και χωρίς ο ίδιος να το καταλάβει πίστεψε στην ιδέα και στο λογισμό του, ότι αυτός σαν έξυπνος και μελετηρός που ήταν, δεν είχε ανάγκη από τις συμβουλές των Πατέρων και γι’ αυτό τους απέφευγε.


Οι Πατέρες τον εκτιμούσαν για την εξυπνάδα του αυτή και τον θεωρούσαν, σαν μεγάλο εργάτη της αρετής και πραγματικά ήταν περιβόητος από όλους και φημισμένος σαν ενάρετος Μοναχός.


Εκεί κοντά, στην Καλύβα «Κοίμησης της Θεοτόκου» έμενε και με πραγματική ασκητική ζωή, αγωνίζονταν και ο πνευματικός και εξομολόγος Παπα – Ιγνάτιος, με τους επίσης ασκητικούς αδελφούς και υποτακτικούς του, Πατέρα Νεόφυτο και Παπα – Ιγνάτιο τον νεώτερον.


Ο Πνευματικός Παπα – Ιγνάτιος παρακολουθούσε, από μακριά βέβαια, με πραγματικό πνευματικό ενδιαφέρον, τη ζωή του ερημίτη και ασκητή μοναχού Ιλαρίωνα, και μια μέρα που πήγε να τον επισκεφθεί άκουσε από έξω από το Καλύβι του να λέει ο Π. Ιλαρίων τα ρητά της αγίας Γραφής: «Τίς ό ανιστάμενός μοι, αντιστήσω μοι άμα», έλεγε και ξανάλεγε φωναχτά τα λόγια αυτά πολλές φορές.


Ο πνευματικός νόμισε πώς ο Π. Ιλαρίων μιλούσε με κανένα επισκέπτη αδελφό, ή κανένα γείτονα και γύρισε να φύγει. Τότε άκουσε πάλι τον Π. Ιλαρίωνα να λέει τα ίδια λόγια δυνατά και κτυπούσε τα πόδια του στο πάτωμα, χωρίς να παίρνει απάντηση από άλλον αδελφό. Έτσι κατάλαβε ότι κάτι το ιδιαίτερο θα συμβαίνει στον αδελφό και εξαναγκάστηκε να χτυπήσει την πόρτα του γείτονα του και αφού είπε το «Δι’ ευχών των αγίων πατέρων…» και περίμενε λίγο να ακούσει «Αμήν», αλλά αντί για απάντηση άκουσε να του λέει ο Μοναχός Ιλαρίων «όποιος κι αν είσαι έλα μέσα δεν φοβάμαι κανέναν».


Ο Πνευματικός Παπα – Ιγνάτιος τότε έσπρωξε την πόρτα και μπήκε μέσα, φαίνεται έλειπαν οι άλλοι αδελφοί και ήταν ο Π. Ιλαρίων μόνος του, και υποδέχθηκε τον πνευματικό με τα ίδια λόγια: «Τίς ό ανιστάμενός μοι αντιστήσω μοι άμα».

Ο πνευματικός κατάλαβε ότι πρόκειται για σατανική πλάνη και εωσφορική υπερηφάνεια, οπότε με επιτακτικό ύφος του είπε: «Και ποιος νομίζεις ότι είσαι εσύ που λες τέτοια πράγματα και φοβερίζεις;»


Ο Μοναχός Ιλαρίων, προφανώς υπό την επήρεια του Σατανά βρισκόμενος, με στόμφο και αγριεμένη όψη, αλλά και με πολλή αυθάδεια στον πνευματικό είπε: «Εγώ είμαι η υπερηφάνεια» και σε ερώτηση του Πνευματικού: «Τι είναι και Τι θα πει υπερηφάνεια;» ο ταλαίπωρος εκείνος Μοναχός ή μάλλον ο δαίμονας πιεζόμενος από την αρετή και ταπείνωση του Πνευματικού, απάντησε και είπε: «Υπερηφάνεια είναι νους αμεταμέλητος» δηλαδή νους αμετανόητος και αδιόρθωτος.


Ο Πνευματικός μετά από την απόκριση αυτή του δαιμονισμένου και φαντασμένου εκείνου μοναχού, άρχισε να κλαίει, να εξορκίζει τον δαίμονα και να παρακαλεί τον Μοναχό να εξομολογηθεί, να ταπεινωθεί και να μετανοήσει.


Ο ταλαίπωρος εκείνος Μοναχός Ιλαρίων, δεν δέχονταν καμία συμβουλή από τον πνευματικό, ο οποίος με πολύ πόνο στην καρδιά και λύπη αφόρητη για την φοβερή εκείνη πλάνη του αδελφού Ιλαρίωνα, είπε τα λόγια αυτά της αγίας Γραφής: «Ανήρ ασύμβουλος καθ’ εαυτού πολέμιος» (Σοφ. Σολομώντος) Αλίμονο δεν γνωρίζουν οι άνθρωποι και μάλιστα οι Μοναχοί ότι η σωτηρία γίνεται εν πολλή βουλή, δηλαδή όπως λέγει και ο άγιος Ηλίας ο Μηνιάτης «ήγουν σωτηρία γίνεται εν πολλή συμβουλή».


Όταν είπε αυτά ο Πνευματικός έφυγε βαθύτατα συγκινημένος και λυπημένος και άρχισε να κάνει θερμή προσευχή στον Κύριο ημών Ιησού Χριστό να λυπηθεί το πλάσμα των χειρών Του, να συγχωρέσει τον αδελφό Ιλαρίωνα και να του χαρίσει μετάνοια και ψυχική σωτηρία.


Ύστερα από αυτό με ενέργειες του Πνευματικού Παπα – Ιγνάτιου, πήγαν τον αδελφόν αυτόν στην Ιερά Μονή Σίμωνος Πέτρα, που έχουν το χέρι της Αγίας Μαρίας της Μαγδαληνής, για να θεραπευθεί, επειδή η Αγία αυτή έχει το χάρισμα να βγάνει τα δαιμόνια.

Εκεί οι Πατέρες με πολλές παρακλήσεις και θείες Λειτουργίες και ακατάπαυστη προσευχή, βοήθησαν τον αδελφό Ιλαρίωνα, ο οποίος μετανοιωμένος και κάπως διορθωμένος κοιμήθηκε στο Μοναστήρι αυτό το 1955 σωτήριο έτος

Πηγή:pigizois.net

Η εορτή του Αγίου και ενδόξου οσιομάρτυρος Δαμιανού του εκ Μυριχόβου στην Καρδίτσα

Η τοπική μας Εκκλησία εόρτασε την ιερά μνήμη του αγίου και ενδόξου οσιομάρτυρος Δαμιανού του εκ Μυριχόβου.

  Ως εκ τούτου, κατόπιν σεπτής ευλογίας του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ. Τιμοθέου, ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Αμφιλόχιος Παπανδρέου, Πρωτοσύγκελλος της Ιεράς μας Μητροπόλεως, την Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2019, προέστη της λιτανείας της ιεράς εικόνος του αγίου και ενδόξου οσιομάρτυρος Δαμιανού, η οποία έλαβε χώρα από τον ενοριακό Ιερό Ναό Αγίας Τριάδος προς το Ιερό Παρεκκλήσιο του Οσιομάρτυρος Δαμιανού της Τ.Κ. Αγίας Τριάδος Καρδίτσης.

  Ακολούθως, προέστη της ακολουθία του Εσπερινού και ομίλησε στο ως άνω Ιερό Παρεκκλήσιο.

  Ο Άγιος και ένδοξος οσιομάρτυρας Δαμιανός γόνος της αγιοτόκου Επαρχίας μας, συγκαταλέγεται στη χορεία των τοπικών μας Αγίων. Παράλληλα, είναι και κτήτωρ της ιστορικής και παλαιφάτου Ιεράς Μονής Παναγίας Πελεκητής στην Καρύτσα Δολόπων.

Η Υπαπαντή του Κυρίου στα Ιεροσόλυμα (βίντεο)

Παρακολουθείστε το βίντεο από την εορτή της Υπαπαντής του Κυρίου στο Πατριαρχείο Ιεροσολύμων

Πηγή:orthodoxianewsagency.gr

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης θα επισκεφθεί τη Στοκχόλμη

Ï ðñùèõðïõñãüò ÁëÝîçò Ôóßðñáò óõíïìéëåß ìå ôïí Ïéêïõìåíéêü ÐáôñéÜñ÷ç Âáñèïëïìáßï êáôá ôçí óõíÜíôçó´ç ôïõò ôçí ÄåõôÝñá 19 Ïêôùâñßïõ óôï ÌÝãáñï Ìáîßìïõ. (EUROKINISSI/ÔÁÔÉÁÍÁ ÌÐÏËÁÑÇ)

Με ιδιαίτατη χαρά και συγκίνηση πληροφορούμε τους ευσεβούς Χριστιανούς μας στη Σκανδιναυΐα και τους φίλους και συμπαραστάτες της Ι. Μητροπόλεως Σουηδίας και πάσης Σκανδιναυΐας ότι η Αυτού Θειοτάτη Παναγιότης, ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος, θα επισκεφθεί επίσημα την έδρα της Ι. Μητροπόλεως, στη Στοκχόλμη, από της 28ης Σεπτεμβρίου έως της 1ης Οκτωβρίου 2019, επ᾽ ευκαιρία των εορτασμών της 50ετηρίδος από της ιδρύσεως της Ι. Μητροπόλεως Σουηδίας.

Θα ανακοινωθεί το λεπτομερές πρόγραμμα της επισκέψεως του Παναγιωτάτου, εν ευθέτω χρόνω.

Σας καλούμε όλους να συμμετάσχετε στους ως άνω εορτασμούς και να καλωσορίσουμε μαζί τον Πνευματικό Ηγέτη της Ορθόδοξης Εκκλησίας.

Ακολουθεί η επιστολή του Οικουμενικού Πατριάρχου προς τον Σεβ. Μητροπολίτη Σουηδίας κ. Κλεόπα, δια της οποίας γνωστοποιείται η απόφαση του Παναγιωτάτου να τιμήσει με την παρουσία Του τους εορτασμούς του Χρυσού Ιωβηλαίου της Ι. Μητροπόλεως.

Διάβασε το : «Για να αρέσουμε στο Θεό»

«Για να αρέσουμε στο Θεό» είναι τίτλος του επίκαιρου κειμένου (16 Φεβρουαρίου 2019) του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως, κ. Ιερεμίου, όπως αυτό δημοσιεύεται στο καθιερώμενο εβδομαδιαίον φυλλάδιον «ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ» της Ιεράς Μητροπόλεως:

1. Ἀγαπητοί μου, σᾶς εὔχομαι νά ζεῖτε ὡραῖα καί εὐχάριστα, χωρίς ταραχές καί ἐνοχές. Καί αὐτή τήν ὄμορφη ζωή τήν ζεῖ κανείς μέ τόν Θεό. Γιατί ἔχουμε γίνει γιά τόν Θεό. Ὅπως τό ψάρι ἔγινε γιά νά κολυμπάει στό νερό καί ὅπως τό πουλάκι ἔγινε γιά νά πετάει στόν ἀέρα, ἔτσι καί ἐμεῖς οἱ ἄνθρωποι γίναμε γιά τόν Θεό. Σπαρταράει τό ψάρι ἔξω ἀπό τήν θάλασσα, ἔστω καί ἄν εἶναι σέ χρυσαφένια ἀμμουδιά ἤ σέ βελουδένιο κρεββάτι. Ὅπως λοιπόν τό φυσικό στοιχεῖο γιά τό ψάρι εἶναι τό νερό, ἔτσι καί γιά τόν ἄνθρωπο τό φυσικό καί τό νορμάλ εἶναι νά ζεῖ μέ τόν Θεό. Ἄνθρωπος πού δέν βρῆκε τόν Θεό, εἶναι στ᾽ ἀλήθεια ἀξιολύπητος. Γι᾽ αὐτό καί πρέπει νά τόν συμπαθοῦμε σέ ὅ,τι κάνει καί λέγει, γιατί δέν ἔχει Θεό μέσα του.

2. Σεῖς ὅμως, ἀγαπητοί μου, πιστεύετε στόν Θεό, γιατί αὐτό τό πήρατε σάν προῖκα ἱερή ἀπό τούς γονεῖς σας καί τούς παπποῦδες σας. Ἀλλά τήν πίστη μας στό Θεό πρέπει νά τήν ζοῦμε, πρέπει νά τήν γευόμαστε καί νά τήν γλυκαινόμαστε καί νά εἴμαστε ἕτοιμοι νά πεθάνουμε γι᾽ αὐτήν, ἄν τό καλέσουν οἱ καιροί. Στό φυλλάδιό μου λοιπόν αὐτό θέλω νά σᾶς πῶ τρία-τέσσερα πράγματα, γιά νά ζοῦμε καί νά χαιρόμαστε τήν πίστη μας. Καί κατά πρῶτον, ἀδελφοί μου, θά σᾶς πῶ νά προσεύχεστε. Νά λέτε τό «Πάτερ ἡμῶν», γιατί εἶναι ἐντολή τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ μας νά λέγουμε τήν προσευχή αὐτή, ὅπως καί πάλι μιά φορά τήν ἡμέρα – τό βράδυ κατά προτίμηση – νά λέτε τό «Πιστεύω». Καί ὅταν, ὁποιαδήποτε ὥρα, βρίσκετε ἕνα μικρό περιθώριο, νά προσεύχεστε. Νά προσεύχεστε ἤρεμα, γλυκά καί ἁπαλά, μέ δικά σας λόγια καί νά λέτε στό Θεό ὅ,τι θέλετε. Σάν τό μικρό παιδί πού λέει στόν πατέρα του «θέλω καραμέλες»! Ἀπό τήν προσευχή σας ὅμως νά μήν ἀπουσιάζει ἡ Παναγία. Ἔχει μεγάλη δύναμη ἡ προσευχή στήν Παναγία. Πολύ ὡραία προσευχή στήν Παναγία εἶναι οἱ Χαρετισμοί. Κάνετε, ἀγαπητοί μου, ἀρχή νά διαβάζετε ἔστω καί λίγο μόνο ἀπό τούς Χαιρετισμούς κάθε μέρα καί θά νοιώσετε μιά ἰδιαίτερη χάρη. Ὅλα τά προβλήματά μας νά τά λέμε στήν Παναγία. Πόσο ὡραῖο εἶναι τό θέαμα ἡ μάνα καί ὁ πατέρας νά προσεύχονται γιά τά παιδιά τους!

3. Σᾶς παρακαλῶ, ὦ βαπτισμένοι χριστιανοί, νά κάνετε ἀρχή καί νά βάλετε πρόγραμμα νά πηγαίνετε γιά νά γεύεστε τήν καλύτερη προσευχή πού κάνει ἡ Ἐκκλησία μας κάθε Κυριακή. Τήν προσευχή αὐτή τήν λένε Θεία Λειτουργία. Νά τιμᾶτε, καλοί μου, τήν Κυριακή ἡμέρα. Τήν λέμε «Κυριακή», γιατί εἶναι τοῦ Κυρίου ἡ ἡμέρα αὐτή. Καί τιμή στήν Κυριακή ἡμέρα εἶναι νά πηγαίνετε στήν Ἐκκλησία γιά νά λειτουργηθεῖτε. Παλαιά, ὅταν κάποιον δέν πήγαινε στήν Θεία Λειτουργία τήν Κυριακή, τόν ἔλεγαν «ἀλειτούργητο»! Καί ἐθεωρεῖτο αὐτό ἡ χειρότερη βρισιά. «Τόν ἀλειτούργητο θά πάρεις, παιδάκι μου;», ἔλεγε ἡ γιαγιά στήν ἐγγονή της. «Τί προκοπή θά κάνεις μέ τόν ἀλειτούργητο;».

4. Κοντά στά παραπάνω σᾶς συμβουλεύω, ἀγαπητοί μου, νά διαβάζετε βιβλία πού λένε γιά τήν πίστη μας. Πρέπει νά μάθουμε τό τί πιστεύουμε. Καί πάνω ἀπό ὅλα τά βιβλία, πού φαίνονται ὅτι λένε γιά τόν Θεό, νά διαβάζετε τό ἅγιο Εὐαγγέλιο καί τούς βίους τῶν ἁγίων μας. Αὐτά εἶναι τά καλύτερα ἀπ᾽ ὅλα, γιατί δέν εἶναι ὅλα τά θρησκευτικά βιβλία καλά. Ἁγία Γραφή καί βίοι τῶν ἁγίων, αὐτά εἶναι τά πρῶτα καί τά κύρια πού πρέπει νά διαβάζουμε. Σ᾽ αὐτά εἶναι ὅλη ἡ πίστη μας καί σ᾽ αὐτά τά βιβλία μαθαίνουμε πῶς νά ἀρέσουμε στόν Θεό καί νά γίνουμε καί ἐμεῖς ἅγιοι.

5. Τέλος, θά σᾶς ἔλεγα, ἀγαπητοί ἀδελφοί, νά ἔχετε ἕνα καλό ἱερέα ὡς πνευματικό πατέρα, στόν ὁποῖο νά ἐξομολογεῖστε συχνά τά ἁμαρτήματά σας καί νά τόν συμβουλεύεστε γιά τήν πνευματική σας ζωή. Δέν ἐννοῶ ἕνα πνευματικό πού νά κουβεντιάζετε φιλικά μαζί του γιά διάφορα τρέχοντα καί συμβαίνοντα θέματα, ἀλλά ἐννοῶ πνευματικό καθοδηγό, γιά νά προκόψετε πνευματικά. Ἄν βρῆτε καλό πνευματικό πατέρα, βρήκατε θησαυρό! Θά ἔχετε ἕνα πρέσβυ στόν Θεό γιά τά προβλήματά σας καί ἕνα καλό συμβουλάτορα. – Ἀγαπητοί μου, πρέπει νά γίνουμε σωστοί χριστιανοί, ὅπως μᾶς θέλει ὁ Χριστός μας καί ἡ Παναγία μας καί ὄχι ὅπως μᾶς θέλουν τά σημερινά ἁμαρτωλά συστήματα πού βούλιαξαν τήν πατρίδα μας.    

Μέ πολλές εὐχές,

† Ὁ Μητροπολίτης Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως Ἰερεμίας

Δελτίο Τύπου 15 02 2019 – Ιερά Μητρόπολις Θεσσαλιώτιδος και Φαναριοφερσάλων

PENTAX DIGITAL CAMERA

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης κ. Τιμόθεος, την Κυριακή 17 Φεβρουαρίου 2019, θα χοροστατήσει στην ακολουθία του Όρθρου, θα τελέσει την Θεία Λειτουργία και θα ομιλήσει στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Καρδίτσης.

Προ της απολύσεως, θα τελέσει το τεσσαρακονθήμερο ιερό μνημόσυνο του μακαριστού Δημητρίου Σιούφα, βουλευτού, υπουργού και πρώην προέδρου της Βουλής των Ελλήνων.

Το εσπέρας της αυτής ημέρας και ώρα 6:00΄μ.μ., θα πραγματοποιήσει το καθιερωμένο εσπερινό του κήρυγμα με θέμα: «Ερμηνεία στο κατά Ιωάννην ιερόν Ευαγγέλιον» στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Καρδίτσης. Θα προηγηθεί η ακολουθία της ιεράς Παρακλήσεως προς την Υπεραγία Θεοτόκο (5:30΄μ.μ.).

***

Ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Αμφιλόχιος Παπανδρέου, Πρωτοσύγκελλος της Ιεράς μας Μητροπόλεως, την Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου και ώρα 8:30΄μ.μ., θα προστεί της ιεράς Αγρυπνίας, επί τη ιερά μνήμη της αγίας και ενδόξου οσιομάρτυρος Φιλοθέης της Αθηναίας στον Ιερό Μητροπολιτικό Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Καρδίτσης. Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως

Εορτή Κοιμήσεως Αγίου Κυρίλλου – Θεσσαλονίκη

Με επίκεντρο τον περικαλλή Ιερό Προσκυνηματικό Ναό των Αγίων Ισαποστόλων Κυρίλλου και Μεθοδίου και με αισθήματα πνευματικής χαράς, τιμήθηκε εις την Αποστολική Μητρόπολη της Θεσσαλονίκης, την 14η Φεβρουαρίου ε.έ, η εορτή του Αγίου Ισαποστόλου Κυρίλλου, Φωτιστού των Σλαύων, με την οποία και ξεκίνησαν οι ετήσιες εόρτιες εκδηλώσεις επ´ ευκαιρία της συμπληρώσεως 1150 ετών από την Κοίμηση του Θεσσαλονικέως Αγίου (14 Φεβρουαρίου 869 – 14 Φεβρουαρίου 2019).

Της πανηγυρικής Αρχιερατικής Θείας Λειτουργίας προέστη κατόπιν σεπτής ευλογίας του Παναγιωτάτου Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ.κ. Ανθίμου και αποδεχόμενος την ευγενική πρόσκληση του Ιερατικού Προϊσταμένου του ως άνω Ιερού Ναού Πανοσιολ. Αρχιμ. π. Αμβροσίου Σταμπλίακα, ο Σεβαμιώτατος Μητροπολίτης Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης κ. Ιωάννης, τον οποίο και πλαισίωναν Ιερείς των δύο Μητροπόλεων, μεταξύ αυτών ο Αιδεσιμ. Πρωτοπρεσβύτερος π. Χριστοφόρος Δημητρίου και ο Πρεσβύτερος π. Θωμάς Παπαστεργίου, εκ της Ιεράς Μητροπόλεως Μόρφου, οι οποίοι το εσπέρας της 13ης Φεβρουαρίου, εκομίσαν απότμημα της Σεπτής και Χαριτόβρυτης Τιμίας Κάρας του Αγίου Ιερομάρτυρος Κυπριανού, Επισκόπου Καρχηδόνας, εκ του φερώνυμου Ιερού Ναού της περιοχής του Μένικου Κύπρου όπου και θησαυρίζεται.

 Τον πανηγυρικό της ημέρας εκφώνησε ο Καθηγητής Ιστορίας της Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ. και πρώην Κοσμήτορας αυτής κ. Μιχαήλ Τρίτος, ο οποίος και ανέπτυξε το θέμα: «Το μεγαλείο της προσωπικότητας του Αγίου Κυρίλλου, Ισαποστόλου και Φωτιστού των Σλαβικών Χωρών».

 Ο κ. Καθηγητής, αναφέρθηκε στην ζωή και το έργο του Αγίου Κυρίλλου ως κύριο εκφραστή του υπερεθνικού, του υπερφυλετικού και του οικουμενικού πνεύματος της Ορθοδοξίας, τονίζοντας ότι «ο εκχριστιανισμός των Σλαύων αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα επιτεύγματα του Βυζαντινού πολιτισμού», ενώ παράλληλα υπογράμμισε ότι «ο Άγιος Κύριλλος είναι το κατεξοχήν εκείνο πρόσωπο που διακηρύσσει την υπέρβαση των εθνικισμών, την προβολή της οικουμενικότητας του Χριστού, της ετερότητας ατόμων, των λαών και της ειρηνικής συνύρπαξης της ανθρωπότητας, ανεξαρτήτως πολιτικών και κοινωνικών διαφόρων».

Προ της Απολύσεως ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Λαγκαδά κ. Ιωάννης, μετέφερε τις ευχές και τις ευλογίες του Παναγιωτάτου Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ.κ. Ανθίμου, συνεχάρη τον ομιλητή για τον μεστό και περιεκτικό του λόγο με τον οποίο σκιαγράφησε επακριβώς την μορφή του σήμερα τιμωμένου Αγίου, ενώ καταλήγοντας σημείωσε ότι με το έργο και την ιεραποστολική τους δράση, οι Άγιοι Κύριλλος και Μεθόδιος κατάφεραν και άλλαξαν την μορφή όλης της Ευρώπης, μεταφέροντας τα φώτα του πολιτισμού και αλλάζοντας τον τρόπο σκέψεως των ανθρώπων, ενώ παράλληλα αποτελούν ακόμα και σήμερα διαχρονικά παραδείγματα χριστομίμητου βίου, τον οποίο θα πρέπει να έχουμε όλοι μας, ως οδοδείκτη και σκοπό της ζωής μας.

Περισσότερες εικόνες ΕΔΩ

«Πνευματικές πρακτικές συμβουλές» του Αρχιμανδρίτη Βαρθολομαίου

– Γέροντα, ζούμε σε μια δύσκολη εποχή. Κυριαρχεί το άγχος, η απελπισία, ο θυμός, παντού σκοτεινιά και ταραχή. Τι πρέπει να κάνουμε για να ξεπεράσουμε αυτήν την κατάσταση;
– Πράγματι, είναι ζοφερή η κατάσταση που έχουμε βρεθεί. Για να απαντήσουμε, όμως, στην ερώτηση «τι πρέπει να κάνουμε», πρέπει πρώτα να απαντήσουμε στο τι φταίει και τι προκάλεσε αυτήν την κατάσταση. 

– Σε τι βοηθά αυτό, όμως; 
– Βοηθά να κατανοήσουμε το είδος και τις αιτίες του προβλήματος. Όταν γνωρίζεις το είδος του προβλήματος και τι το προκάλεσε, τότε μπορείς να δώσεις και την κατάλληλη λύση. 

– Δεν χάνουμε χρόνο έτσι; Δεν γίνεται «πολλή κουβέντα», ενώ το πρόβλημα «τρέχει»; 
– Για να λύσεις ένα ζήτημα πρέπει να το ξεκινήσεις από την αρχή του. Αν δεν βρεις την άκρη, δεν μπορείς να ξετυλίξεις το κουβάρι. Με το να λες ότι έχεις πρόβλημα δεν το λύνεις. Τότε πραγματικά χάνεις χρόνο, γιατί δεν βρίσκεις τον τρόπο να το λύσεις.

– Πολλές φορές, ενώ μας συμβουλεύετε να κάνουμε υπομονή και προσευχή, εμείς ζητάμε κάτι πιο πρακτικό, με το οποίο θα δώσουμε λύση στο πρόβλημά μας.
– Όταν ζητάμε συμβουλή για κάτι πιο πρακτικό στην αντιμετώπιση των προβλημάτων, το πρώτο που χρειάζεται και είναι πρακτικό, είναι η ψυχική ηρεμία. Όταν έχεις ηρεμία, μπορείς να κατανοήσεις το πρόβλημά σου και τις αιτίες του. Τότε μπορείς να κάνεις πιο σίγουρες κινήσεις για την αντιμετώπισή του. 

– Δηλαδή με την προσευχή έρχεται η ηρεμία μέσα μας και μπορούμε να αντιμετωπίσουμε κάθε πρόβλημά μας. Αν όμως κάνουμε λάθος;
– Αλίμονο! Δεν πρέπει να βγάζουμε από την ζωή μας τον παράγοντα «λάθος». Απλά όταν ελέγχεις τον εαυτό σου και δεν ταράζεσαι εύκολα, μπορείς να διαχειριστείς και να διορθώσεις το λάθος. Το λάθος στην ζωή μας είναι ανθρώπινο, δεν είναι προς θάνατο. Είναι εμπειρία και γνώση, καθώς και ευκαιρία για επανόρθωση.

– Εμείς επιμένουμε, όμως, πέραν της προσευχής να ζητάμε κάτι «ακόμη πιο πρακτικό». Τι λέτε γι’ αυτήν, την επιμονή μας;
– Αυτό αποδεικνύει την έλλειψη προσευχής. Δεν συμβιβάζεται η προσευχή με την ταραχή. Η προσευχή είναι η επικοινωνία μας με τον Θεό. Αυτή η επικοινωνία χαρίζει την γαλήνη, την ηρεμία, την σιγουριά, διώχνει την ταραχή και τον θόρυβο που επικρατεί μέσα μας. Όταν βλέπω, λοιπόν, μπροστά μου κάποιον, ο οποίος είναι μέσα στο άγχος και την αγωνία, τρέμει από την ταραχή του όλος, και μου ζητά άλλη πρακτική συμβουλή για να αντιμετωπίσει τα προβλήματα, που του παρουσιάζονται, εκτός της προσευχής, καταλαβαίνω ότι δεν προσεύχεται καθόλου…

– Τελικά, τι συμβουλεύετε αυτόν, που, έστω ταραγμένος, σας ζητά πρακτικά μια συμβουλή;
– Τίποτε άλλο δεν τον συμβουλεύω, εκτός από το να ξεκινήσει να προσεύχεται! Είναι το πρώτο βήμα για να λύσει τα προβλήματα που τον απασχολούν. Δεν υπάρχει τίποτε πιο πρακτικό. Μέσα στην αγωνία και το άγχος του, οτιδήποτε άλλο και να του πω να κάνει, δεν θα μπορεί, ούτε να το κάνει, ούτε να το καταλάβει, ούτε να το αποδεχθεί. Όλα θα του φαίνονται βουνό. Ξεκινώντας, όμως, να προσεύχεται, όταν γευθεί τα πρώτα αποτελέσματα της προσευχής, σίγουρα θα του απαντηθούν πολλά ερωτήματα αυτόματα, θα είναι όμως και σε θέση να ακούσει και να πράξει. Πρώτα λοιπόν προσευχή και μετά το επόμενο βήμα.

– Χρειάζεται, λοιπόν, πολλή υπομονή.
– Η υπομονή δεν είναι η λύση του προβλήματος, αλλά ο τρόπος για να βρεις την λύση! Υπομονή κάνεις όταν έχεις κάποιο στόχο και θες να τον κατακτήσεις. Η αγάπη για τον στόχο σού δίνει την δύναμη να κάνεις υπομονή μέχρι να τον φτάσεις. Άρα, δεν είναι απλώς σχήμα λόγου όταν λέμε στην δυσκολία του άλλου «κάνε υπομονή». Είναι πρακτική ενίσχυση και ενδυνάμωση να μην χάσει το θάρρος του.

– Η υπομονή έχει σχέση με τον Θεό;
– Όταν ζητάς κάτι από τον Θεό, η υπομονή που θα δείξεις μέχρι να φανερώσει ο Θεός το θέλημά Του, είναι η απόδειξη της εμπιστοσύνης σου σ’ Αυτόν. Χωρίς εμπιστοσύνη στον Θεό χάνεις την ψυχραιμία σου, αδημονείς, αγχώνεσαι, δεν μπορείς να υπομείνεις, με αποτέλεσμα να τα βάλεις και μαζί Του.

– Γιατί δεν μπορούμε να κάνουμε υπομονή;
– Η απάντηση έχει ήδη δοθεί προηγουμένως. Μέσα στον θόρυβο και την ταραχή της εποχής που ζούμε, με την έλλειψη προσευχής, δεν είμαστε ειρηνικοί. Ζητάμε λύσεις άμεσα, χωρίς καθυστέρηση. Στην απόγνωσή μας ζητάμε βοήθεια από τον Θεό και άμεσα. Αν καθυστερήσει, αμέσως τα βάζουμε μαζί Του, γιατί δήθεν δεν μας ακούει. Ποιος είναι, λοιπόν, ο στόχος; Έχω αγάπη γι’ αυτόν; Πού είναι η εμπιστοσύνη στον Θεό; Χωρίς τα προηγούμενα μπορώ να κάνω υπομονή; Σχεδόν αδύνατο! Μόνο αν αλλάξω εγώ στάση και τρόπο αντίδρασης.

– Μας λέτε πολλές φορές και επιμένετε, λόγω της σύγχυσης που επικρατεί στην σημερινή εποχή, να κρατούμε σιωπή και να προσευχόμαστε. Μπορείς, όμως, να βλέπεις το άδικο και να μην επεμβαίνεις; Να κοιτάμε τη δουλειά μας δηλαδή και όλα να τα αφήσουμε στον Θεό;
– Βεβαίως και μπορείς να επέμβεις. Όχι μόνο στο άδικο, αλλά και σε κάθε απειλή που βλέπεις να  πλησιάζει εσένα ειδικά, αλλά και την κοινωνία μας γενικά. Πώς, όμως, θα επέμβεις; Γνωρίζεις τι να κάνεις; Είσαι σε ετοιμότητα να δώσεις την «μάχη» σου; Έχεις σιγουριά στον εαυτό σου; Μπορείς να διαχειριστείς μια λάθος κίνηση που τυχόν θα κάνεις; Και τόσα άλλα ερωτήματα, που πρέπει πρώτα να απαντήσεις για να είσαι σε ετοιμότητα να αγωνιστείς. Δυστυχώς, όμως, δεν είμαστε έτοιμοι για «μάχες». Αυτό συμπεραίνω μέσα από την εξομολόγηση και μέσα από την συναναστροφή μου με πολλούς ανθρώπους. Παντού λόγια, μεγάλες κουβέντες, αδιαφορία, θόρυβος πολύς. Αυτό τι δείχνει; Έλλειψη προσευχής και ηρεμίας. 

– Είμαστε δηλαδή καταδικασμένοι;
– Όχι βέβαια. Υπάρχει τρόπος να βρεις την ηρεμία και το θάρρος να αντισταθείς. 

– Ποιος είναι ο τρόπος;
– Στα λόγια τα πολλά και τον θόρυβο, η σιωπή. Στην ταραχή και το άγχος, η προσευχή. Αμέσως ξεθολώνει το τοπίο μπροστά σου και μπορείς πλέον να αγωνιστείς άνετα. Δεν είμαστε έτοιμοι για μεγάλους αγώνες και η ευθύνη είναι δική μας. Αδιαφορούμε. Δεν χάθηκε, όμως, η ελπίδα. Μπορεί να έχουμε χάσει χρόνο, προλαβαίνουμε, όμως, να ετοιμαστούμε, φθάνει να ξεκινήσουμε από την αρχή. Γι’ αυτό επιμένω στην σιωπή, λίγα λόγια και πολλή προσευχή. 

Αν θες να διορθώσεις τον κόσμο όλο, ξεκίνα από τον εαυτό σου! Αυτό χρειάζεται, λοιπόν. Ξεκινάμε όλοι μαζί από τα του εαυτού μας, με σίγουρα μέσα την σιωπή και την προσευχή, ώστε να γυμνασθούμε κατάλληλα και να είμαστε έτοιμοι να δώσουμε την «μάχη» μας, όταν χρειαστεί, με μοναδικό στόχο την Νίκη!

+Αρχιμανδρίτης Βαρθολομαίος
Καθηγούμενος Ι.Μ. Εσφιγμένου Αγίου Όρους

Πηγή: https://www.esphigmenou.gr/2019/02/pnevmatikes-simvoules.html

«Ερευνάτε τας Γραφάς»: Το βιβλίο της Εξόδου.Ομιλία Αρχιμ. Ιάκωβου Κανάκη – βίντεο

Ο αρχιμανδρίτης Ιάκωβος Κανάκης, Δρ. Θεολογίας και πρωτοσύγκελλος Ι.Μ. Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως, στο πρώτο μέρος της σειράς «Ερευνάτε τας Γραφάς» κάνει αναφέρεται στο βιβλίο της Εξόδου στην Παλαιά Διαθήκη.

Πηγή : pemptousia.gr